გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი,გვარი,პირადი ნომერი: ია გოგოლაძე
, 35001085618
საგანი : ისტორია
კლასი: VII
მოსწავლეთა რაოდენობა : 29
გაკვეთილის თემა:
სპარტა-უგალავნო პოლისი და ათენი დემოკრატიის
სამშობლო
გაკვეთილის მიზანი :
·
მოსწავლეებმა შეძლონ ახალი ინფორმაციის გაგება-გაზიარება
სპარტას და ათენის ჩამოყალიბებისა და ცხოვრების წესის თავისებურების,კანონმდებლობის
შესახებ საუბარი.
·
მოსწავლეებმა შეძლონ სახელმწიფოს მმართველობის სხვადასხვა
ფორმებზე- ოლიგარქიასა და დემოკრატიაზე საუბარი.
·
მოსწავლეებს შორის თანამშრომლობის უნარის განვითარების
ხელშეწყობა.
#
|
აქტივობის აღწერა
|
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო რესურსები
|
დრო[წთ]
|
1
|
არსებული ცოდნის გახსენება-გააქტიურება: 1.რა გსმენიათ საბერძნეთის შესახებ?
2.რა გსმენიათ ათენის დაარსების შესახებ?
3.რა გსმენიათ სპარტული აღზრდის შესახებ?
4.ვისაუბროთ მონარქიული,ოლიგარქიული,დემოკრატიული და კონსტიტუციური მონარქიის
შესახებ.
|
კითხვა-პასუხი
|
მთელი კლასი
|
7წთ.
|
|
2
|
სლაიდ-შოუს ნახვა თემისადმი ინტერესის სტიმულირება:მასწავლებელი ახდენს
სლაიდების დემონსტრირებას და მოსწავლეებს აწვდის რამოდენიმე აუცილებელ განმარტებას
შესასწავლ თემასთან დაკავშირებით
|
დემონსტრირება
|
მთელი კლასი
|
პროექტორი,ეკრანი
|
3წთ.
|
3
|
ტექსტზე მუშაობა: სახელმძღვანელოს ტექსტის დამოუკიდებელი კითხვა. მასწავლებელის
მიერ მიწოდებულ ბარათებზე დატანილია სიტყვები რომლებზეც საგაკვეთილო ტექსტიდან ჯგუფის წევრებმა უნდა
დაწერონ მოკლე თხზულებები მოცემული სიტყვების გამოყენებით.
I. ჯგუფი:დორიელები და სპარტას შექმნა
II. ჯგუფი:მმართველობის ფორმა სპარტაში.
III. ჯგუფი:კანონმდებლობა ათენში, დრაკონის კანონები.
IV. ჯგუფი:სოლონის რეფორმები.
V. ჯგუფი:კლისთენე და დემოკრატია ათენში.
|
პრეზენტაცია
|
ჯგუფური მუშაობა
|
ბარათები, კალამი, ფურცლები, სახელმძღვანელო.
|
15წთ.
|
4
|
ახალი ცოდნის სიღრმისეული გააზრება.
დაფაზე ვაკეთებთ T სქემას,რომლის ერთ მხარეს ვწერთ დემოკრატიის ნიშნებს, მეორეზე კი
ოლიგარქიის.
ვაკეთებთ ვენის დიაგრამას, რომლის მიხედვითაც ვიგებთ რა საერთო აქვთ
ამ ორ ფორმას.
|
T სქემა,
ვენის დიაგრამა
|
მთელი კლასი
|
დაფა,ცარცი
|
12წთ.
|
5
|
ჯგუფების თვიშეფასება: მოსწავლეები
თვითშეფასების რუბრიკების საშუალებით ახდენენ საგაკვეთილო პროცესში საკუთარი მუშაობის
შეფასებას
|
თანამშრომლობითი ურთიერთობა
|
მთელი კლასი
|
შეფასების რუბრიკა
|
5წთ.
|
6
|
საშინაო დავალება: დაიტანეთ ინფორმაცია კონტურულ რუკაზე
|
ორგანიზებულობა
|
მთელი კლასი
|
კონტურული რუკა
|
3წთ.
|
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები: მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს ფაქტები ისტორიულ
ეპოქასთან.
·
მოსწავლეს შეუძლია ისტორიული მოვლენები გადმოსცეს ქრონოლოგიური
თანმიმდევრობით.
·
მოსწავლეს შეუძლია ისტორიული ფაქტები დაუკავშიროს ძველი
და ახალი წელთაღრიცხვის სისტემას.
·
მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს და შეადაროს ერთმანეთს
სხვადასხვა ისტორიულ ეპოქაში არსებული სახელმწიფოს მმართველობის ფორმები.
·
მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა ისტორიული ეპოქის მაგალითებზე
დაყრდნობით დაახასიათოს სახელმწიფოს მმართველობის ფორმები.
(მოსწავლის შეფასების კრიტერიუმები და/ან რუბრიკები
თან უნდა ერთვოდეს გეგმას
ხელმოწერა:
თარიღი:
ტრენინგზე "ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამნოყენება სასწავლო პროცესში" საკმაოდ დიდი ცოდნა შემძინა და ბევრი საინტერესო ინფორმაციები მივიღე. მადლობა ქალბატონ, ლია ნავროზაშვილს საინტერესოდ მოწოდებული ტრენინგისთვის.
ReplyDelete